מזג אוויר אנטליה

ישנן שתי עונות באנטליה, כאשר לכל אחת מהן תנאי מזג אוויר ייחודיים משלה. העונה הרטובה יותר נמשכת 6.0 חודשים בין ה-26 באוקטובר ל-27 באפריל ויש לה סיכוי גבוה יותר לגשמים מאשר העונה היבשה יותר. ינואר הוא החודש הרטוב ביותר, עם ממוצע של 9.1 ימים עם לפחות 0.04 סנטימטרים של גשם. העונה היבשה יותר נמשכת 6.0 חודשים מה-27 באפריל עד ה-26 באוקטובר ויש בה הכי פחות משקעים.

טמפרטורה מזג אוויר אנטליה

מזג אוויר אנטליה הטמפרטורה משתנה לאורך כל השנה, אך באופן כללי, העיר חווה אקלים מתון, ים תיכוני. בינואר, הטמפרטורה הממוצעת היא סביב 15 מעלות צלזיוס, ובאפריל ובמאי הטמפרטורות מעט חמות יותר. במהלך הקיץ, הטמפרטורות יכולות לעלות לכמעט 30degC. כמות המשקעים הממוצעת באנטליה היא סביב 80 מ"מ לחודש.

מזג אוויר אנטליה

הטמפרטורה הממוצעת באוקטובר ב אנטליה היא 80degF / 27degC, שהוא חם יותר מאשר חודשים אחרים של השנה. עם זאת, האוויר היבש יכול להיות לא נוח עבור אנשים מסוימים. באוקטובר יהיו שישה ימי גשם, שממוצעם נע סביב 1.6 סנטימטרים. עם זאת, הטמפרטורה תרד במהלך הערב לסביבות 57degF / 14degC.

טמפרטורת המים של היום ב- אנטליה היא מתחת לממוצע ליום זה בשנה האחרונה, אך היא מעט גבוהה יותר משהייתה לפני 20 יום. ביום זה לפני שנה, טמפרטורת המים הייתה 82degF. בספטמבר, הטמפרטורה של הים יכול להשתנות באופן משמעותי. בהתאם לשעה ביום, כיוון הרוח והנהרות הסמוכים, טמפרטורת מי הים עשויה להיות נמוכה או גבוהה מהממוצע.

האקלים באנטליה משתנה מאוד במהלך השנה. למעשה, חלק מהחורפים יכולים לחוות טמפרטורות מקפיאות. הסיכוי האחוזי שזה יקרה הוא 53% ב-16 בינואר. באופן דומה, ימי המעלה ההולכים וגדלים של העיר מחושבים כאינטגרל של חום מעל טמפרטורת הבסיס והשלכת עודפי החום מעל הטמפרטורה המקסימלית.

הטמפרטורה באנטליה מתונה בחודשים מרץ ויוני, עם טמפרטורות אוויר בשעות היום הנעות בין 13 מעלות צלזיוס ל-17 מעלות צלזיוס. במהלך הקיץ, הטמפרטורות יכולות להגיע עד 100degF. למרבה המזל, טמפרטורות המים בים מספקות הקלה קרירה.

איך מזג האוויר באנטליה?

מזג האוויר באנטליה משתנה בהתאם לעונה. החורף בדרך כלל מתון ויבש, ובזמן זה הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 13 ל-18 מעלות צלזיוס. בקיץ הטמפרטורה עולה ל-27 מעלות צלזיוס בממוצע. . אנטליה היא עיר החוף של דרום מערב טורקיה בריביירה הטורקית. הוא ממוקם בלב אזור שהיה מיושב מאז התקופה הפליאוליתית. העיר חייבת הרבה מקיומה לתיירות והרוויחה ממנה רבות, אבל מה שהתחיל ככפר הפך לאחת הערים הגדולות של טורקיה.

אנטליה מכונה לעתים קרובות "העיר שבה הים התיכון פוגש את האגאי", בגלל מיקומה הגיאוגרפי בהצטלבות של שני גופי מים גדולים, דהיינו, חופי הים התיכון של טורקיה והחוף הצפוני שלה בים האגאי. מזג האוויר באנטליה משתנה בהתאם לעונה

לחות

הלחות באנטליה משתנה במידה ניכרת, בהתאם לתקופה בשנה ולמיקום. הלחות הממוצעת היא 49 אחוזים, והימים הסוערים ביותר הם במהלך הקיץ. לעומת זאת, יש רק קומץ ימים בשנה שהם מתחת למקסימום. לדוגמה, ב-16 בינואר יש הסתברות של 52 אחוזים להיות שפירים, אך באותו יום יש רק 15.9 אחוזים מוגלתיים ב-19 בפברואר.

החודשים החמים ביותר הם יולי ואוגוסט. בין החודשיים האלה, הלחות בדרך כלל נוחה. ינואר הוא החודש הקר ביותר, עם טמפרטורה גבוהה של 42degF וטמפרטורה נמוכה של 58.6 מעלות. בין חודשיים אלה, הטמפרטורות ב אנטליה יכול להשתנות בכמה מעלות.

בשבועות האחרונים, אנטליה חוותה רמות לחות גבוהות במיוחד. זה השפיע על הראות וגרם לכמה תיירים להתלונן על כך שהם לא הצליחו לצפות בפנורמה של העיר ממרפסת התצפית בקוניאלטה. השמיים היו כה כבדים עם עננים, עד שלא ניתן היה לראות את הים מחלקים מסוימים של העיר.

טמפרטורת המים ב אנטליה משתנה מאוד. באוגוסט, טמפרטורת המים הממוצעת 86degF / 30degC. בימים שטופי שמש ליד החוף, זה יכול להגיע 82degF / 28degC. עם זאת, ישנם שני ימים גשומים בחודש, ורק 0.01 אינץ '/ 3 מ"מ של גשם צפוי. עם זאת, הטמפרטורות בלילה יישארו נוחות סביב 71degF / 22degC.

הגשמים באנטליה משתנים באופן דרסטי. החודשים הרטובים ביותר הם דצמבר וינואר, עם למעלה מ-17% מהימים עם לפחות 0.04 אינץ' של משקעים. החודשים היבשים יותר הם 27 באפריל עד 26 באוקטובר. אוגוסט, לעומת זאת, חווה מעט מאוד גשמים, עם ממוצע של 5.4 סנטימטרים באוקטובר.

מהירות הרוח

באנטליה, מהירויות הרוח משתנות. הם יכולים להיות מתונים או חזקים. מהירויות הרוח מושפעות ממגוון גורמים, כולל המיקום, הטופוגרפיה ומזג האוויר. כדי לגלות את מהירות הרוח הממוצעת, אתה יכול להשתמש עלה הרוח. באמצעות עלה רוח, אתה יכול לקבל את המספר הממוצע של שעות הרוח בשנה בכיוונים שונים.

כדי למצוא את מהירות הרוח באנטליה, אתה יכול להשתמש בתחזית רוח. Windfinder הוא שירות אינטרנט המספק דוחות רוח, גלים ומזג אוויר עבור מיקומים ברחבי העולם. הוא מציג את מהירויות הרוח הנוכחיות, כיווני הרוח ונתוני מזג האוויר ההיסטוריים. אפשר גם להסתכל על התחזית לעשרת הימים הקרובים כדי להבין טוב יותר את מזג האוויר באנטליה.

מהירות הרוח באנטליה מוערכת ממקורות רבים, כולל נתוני לוויין ותחנות מזג אוויר באזור. תרומתה של כל תחנה משוקללת לגובהה ולשינוי היחסי בינה לבין אנטליה. לאחר מכן הוא מחושב מהממוצע המשוקלל של תרומות אלה.

באוגוסט, טמפרטורת הים במחוז אנטליה היא 82deg F, מה שהופך אותו לחודש נהדר ללכת לשחות. זהו גם החודש החם ביותר לשיזוף, עם טמפרטורות המגיעות ל-91deg F. בינתיים, מהירות הרוח היא בדרך כלל בין שבעה ל -16 קמ"ש. כיוון הרוח הוא דרום-מזרח.

ניתן להעריך את הדיוק של המודל באמצעות דיאגרמות טיילור. במקרה של תבריז ואנטליה, המודל מראה תחזיות טובות יותר משיטות אחרות. חשוב לציין כי PE תלוי מאוד בטמפרטורה ובקרינה, אך ל- WT יש השפעה קלה בלבד על PE.

טופוגרפיה

הטופוגרפיה של אנטליה היא תערובת של הרים ומישורים. באזורים מסוימים, הרים משתרעים לתוך המפרץ ויערות אורנים מתקדמים אל החוף. בצפון ובמזרח, מישורים רחבים נוצרים על ידי נהרות. האקלים באזור זה הוא ים תיכוני, עם קיץ חם ויבש ומשקעים נמוכים בחורף.

מהמאה ה-7 לפנה"ס הייתה אנטליה חלק מהממלכה הלודית. היא נכבשה מאוחר יותר על ידי האימפריה האחמנית בשנת 546 לפנה"ס. ואז, בשנת 334 לפנה"ס, אלכסנדר מוקדון כבש את ערי אנטליה בזו אחר זו. רק טרמסוס וסיליון, שתי ערים-מדינות ליד הים, התנגדו לצבאות אלכסנדר. הקרב שהתפתח בין הגנרלים שלו נמשך עד 188 לפנה"ס.

האזור הוא ביתם של מספר רכסי הרים המוקפים במישורים פוריים. זהו ביתם של סוגים רבים ושונים של הדרים ופירות אחרים, המותאמים היטב לאקלים האזור. האזור מתגאה גם במגוון רחב של צמחייה. הביצות, העמקים וההרים שלה הם ביתם של מגוון רחב של צמחים ועצים.

הגיאולוגיה של אנטליה מאופיינת במידה רבה בתקלות הארכה בזווית גבוהה. שלוש מהתקלות הללו בולטות מצפון-מזרח לדרום-מערב, ואילו השתיים האחרות נמצאות בכיוון דרום-מזרח. תקלות אלה חותכות את רפלקטור M, וכתוצאה מכך נוצרת הפרדה ליתולוגית. בנוסף, חלק מהתקלות קשורות לתנועות שביתה-החלקה דקסטרליות.

מפל דודן העליון ממוקם 12 ק"מ צפונית לאנטליה. המלון נמצא במרחק של 30 דקות נסיעה מהעיר העתיקה. אזור אנטליה הוא מקור עשיר של קארסט. ישנם מספר בולענים ונחלים תת קרקעיים באזור. הבולען המפורסם ביותר באזור הוא מפל דודן העליון. המים נופלים מגובה של 22 מטרים.

הזמן הטוב ביותר לבקר

הזמן הטוב ביותר לבקר באנטליה הוא באביב ובסתיו, כאשר מזג האוויר מתון. העיר אינה צפופה בחודשים אלה, ויהיה לכם קל יותר למצוא חדר במלון או מסעדה. בתי הספר נמצאים בישיבה והמשפחות חוזרות הביתה. עם זאת, אם אתם מבקרים עם המשפחה, הקיץ הוא זמן מצוין לבקר בו. הים עדיין קריר למדי והטמפרטורות נעימות, כך שתרצו לתכנן את הטיול שלכם בהתאם.

הזמן הטוב ביותר לבקר באנטליה תלוי בהעדפות האישיות שלך, אבל באופן כללי, הקיץ הוא הזמן הפופולרי ביותר. עם זאת, ביקור בעונת השיא עלול לגרום לחופים צפופים ולהיעדר פרטיות. החודשים החמים ביותר הם יולי ואוגוסט, עם טמפרטורות הנעות בין שלושים לשלושים וחמש מעלות צלזיוס. עם זאת, כמות המשקעים בחודשים אלה נמוכה יותר מאשר בחודשים אחרים. בחודש מאי תוכלו לבקר בפסטיבל הפרחים, בו התושבים המקומיים שותלים פרחים ברחובות ובגנים. יוני ויולי הם גם זמנים נהדרים לחוות פסטיבלי תרבות ומוזיקה רבים.

בדרך כלל, הזמן הטוב ביותר לבקר באנטליה הוא בין אפריל לאמצע יוני. במהלך תקופה זו, הטמפרטורות חמות ויש מעט מאוד גשם. עם זאת, אם אתם רוצים ליהנות מחופי העיר, תרצו לבקר בין מאי ליולי. הטמפרטורות בחודשים אלה עדיין קרירות, אך הן אינן חמות כמו אלה ביולי ובאוגוסט.

ישנם גם מוזיאונים וגלריות אמנות רבים לבקר באנטליה. במוזיאון הארכיאולוגי של העיר יש אוסף נהדר של פסלים מתקופת הברונזה והתקופה הרומית. העיר מארחת גם פסטיבלי אמנויות רבים, כולל בלט, קולנוע ותיאטרון. תיאטרון אספנדוס, שראשיתו לפני 2000 שנה, מארח את פסטיבל האופרה והבלט הבינלאומי.